چطور بوی بد لباسشویی را از بین ببریم؟

چطور بوی بد لباسشویی را از بین ببریم؟

وقتی اسم ماشین لباسشویی می آید، در ذهن ما لباس هایی با بوی خوب تداعی می شود. ولی اگر ماشین لباسشوییمان بو می داد چه کنیم؟ چطور بوی بد لباسشویی را از بین ببریم؟ ما بررسی های زیادی انجام دادیم و متوجه شدیم که مردم بیشتر از ماشین لباسشویی هایی استفاده می کنند که دربش از روبه رو باز می شود تا از بالا، چون که این ماشین ها نه تنها که بهتر کار می کنند بلکه تمیزتر هم می شویند، و از آب کمتری هم برای شست و شو استفاده می کنند.

حالا چطور می شود که ماشین لباسشویی بو میگیرد؟ این ماشین ها در لبه درشان یک نوار پلاستیکی دارند تا مانع از نشت آب گردد. کثیفی و مواد شوینده و یا تکه هایی از لیبل لباس ها ممکن است زیر این لایی پلاستیکی گیر کند، و باعث ایجاد بوی بد بشود. بوی بد لباسشویی به دلایل مختلفی به وجود می آید که تاثیر ناخوشایندی بوی لباس های شسته شده می گذارد. مرکز تعمیر لباسشویی آاگ خدمات سرویس دوره ای نیز به کاربران ارائه می دهد که می تواند راه حل موثری برای جلوگیری از بوگرفتن دیگ لباسشویی باشد.

چرا ماشین لباسشویی بو میدهد؟

بوی ماشین لباسشویی یکی از مشکلاتی است، که دیر یا زود به سراغ ماشین لباسشویی شما می آید. باید گفت که فرقی نمی کند که دستگاه شما از چه برند و مدلی می باشد. البته شاید شما یکی از کسانی باشید که گرفتار این ایراد مشمئز کننده شده اید. ماشین لباسشویی به دلیل فضای گرم و مرطوبی که دارد، فضای مناسبی برای رشد و تولید باکتری و مواد آلوده است.

اگر شما به درستی ماشین لباسشویی خود را سرویس نکنید گرفتار این مشکل می شوید. شما باید قبل از بر‌ طرف کردن این مشکل به فکر علت به وجود آمدن این مشکل باشید و دلیل به وجود آمدن این ایراد را بررسی کنید. دلایل به وجود آمدن این ایراد عبارتند از:

  • ماندن لباس های شسته شده پس از سیر شستشو به مدت طولانی در درون دستگاه
  • استفاده نکردن از شوینده های غیر معتبر و فیک
  • پر بودن لوله فاضلاب
  • سرویس نکردن منظم ماشین لباسشویی
  • تمیز نکردن فیلتر پمپ تخلیه و عدم استفاده از آب گرم برای شستن لباس های آلوده موجب به وجود آمدن بوی برد برای ماشین لباسشویس شما می شود.
به تعمیر لباسشویی آاگ در کرج نیاز دارید؟! با نمایندگی تعمیر لباسشویی آاگ در کرج تماس بگیرید.

چطور بوی بد لباسشویی را از بین ببریم؟

زمانی که با مشکل بوی بد ماشین لباسشویی روبه رو می شوید، راه حل ساده ای وجود دارد که میتوانید این ایراد را حل کنید. یک راه حل ساده و ارزان را که برای از بین بردن بوی بد لباسشویی پیشنهاد می کنیم سرکه می باشد. سرکه یک ماده اسیدی می باشد که در هر خانه این پیدا خواهد شد، و دیگر نیازی به مواد شوینده های اسیدی بازار نخواهید داشت، و هزینه سنگین و هنگفتی را لازم نیست پرداخت کنید.

در قدم اول باید ماشین لباسشویی خود را از برق خارج کرده و سرکه را درون محفظه چا پودری ریخته، ماشین لباسشویی خود را بر روی ولم بالای آن و دور تند آن با گرم ترین حالت ممکن قرار دهید و بگذارید تا دستگاه به صورت یک سیر کامل شسته شود. پس از پایان و اتمام مرحله شستشو به دلیل خاصیت میکروب زدایی که سرکه دارد، دستگاه از شر هر گونه آلودگی و بوی بد لباسشویی خلاص می شوید.

البته باید گفت راه حل های دیگری هم برای از بین بردن این مشکل بوی بد ماشین لباسشویس وجود دارد که عبارتند از: استفاده از جرمگیر، سرویس دهی ماشین لباسشویی، استفاده از شوینده های تجاری، برند و اورجینال، استفاده از سفید کنند، تمیز کردن و خشک کردن لاستیک دور درب ماشین لباسشویی به صورت مرتب پس از اتمام مرحله شست و شو، استفاده از جوش‌ شیرین، تمیز کردن پمپ تخلیه و استفاده از بو گیر ماشین لباسشویی باعث می شود تا بوی ماشین لباسشویی خود از بین ببرید و این ایراد را بر طرف کنید.

راه های برطرف کردن بوی بد ماشین لباسشویی

راه های برطرف کردن بوی بد ماشین لباسشویی

برای برطرف کردن بوی بد ماشین لباسشویی آاگ راه های مختلفی وجود دارد که می تواند کمک کننده باشد. در صورتی که دیگ لباسشویی دچار کپک زدگی شده باشد و نتوان آن را در خانه برطرف کرد بهتر است که آن را به یک تعمیرکار لباسشویی سپرد. البته اگر برای نگهداری لباسشویی خود از سرویس دوره ای بهره ببرید این مشکل کمتر می شود. برای درخواست خدمات با نمایندگی تعمیرات آاگ تماس بگیرید.

رفع بوی ماشین لباسشویی با جوش‌ شیرین

جوش شیرین خاصیت جادویی را در تمیز کردن و میکروب زدایی دارد. ماده ای است که برای تمیز کردن همه نوع باکتری و آلودگی است. ابتدا باید از خالی بودن ماشین لباسشویی خود اطمینان حاصل کنید. در قدم بعدی ۲ پیمانه جوش شیرین را در محفظه جا لباسی بریزد و ماشین لباسشویی را اجازه دهید تا کار کرد خود را ادامه دهد. در آخرین مرحله ماشین لباسشویی خود را خاموش کرده و با استفاده از یک حوله تمیز به خشک کردن لاستیک دور درب ماشین لباسشویی خود اقدام کنید و از شر بو و آلودگی ها خلاص شوید.

محلول سرکه و جوش شیرین

چیزهایی که لازم دارید:

  1.  جوش شیرین
  2. سرکه سفید

¼ فنجان جوش شیرین را با ¼ فنجان آب مخلوط کنید. و این محلول را در قسمتی که قبلا پودر می ریختید بریزید. 2 تا فنجان سرکه سفید را در خود سطل ماشین لباسشویی بریزید و روی برنامه شست و شو یی که با دمای آب بالا می شوید قرار دهید. درب ماشین را باز بگذارید و بایک پارچه نخی آن را خشک کنید.

  • ماهی یکبار ماشین لباسشویی را بدون هیچ لباسی روی چرخه ی شست و شو با دمای بالاتر از 40 درجه قرار بدهید.
  • ماشین لباسشویی را از برق بکشید و ببینید که آن لاستیک دور در کپک قارچی زده یا خیر، اگر فکر می کنید تمیز نمی شود باید لاستیک را تعویض نمایید.
  • باز گذاشتن در ماشین لباسشویی و محفظه ای که پودر داخل آن میریزید هم باعث می شود که کپک و یا باکتری در ماشین ایجاد نشود.
  • اگر هنوز ماشین لباسشوییتان بوی بد می دهد باید یک پچیزی در پمپ آن گیر کرده باشد از لوله باز کن استفاده نمایید.
5/5 - (1 امتیاز)