نحوه ی چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی

این مقاله شامل ماشین ظرفشویی آاگ و سایر برندها می باشد.اگر بعد از اینکه ظرف شستنتان تمام می شود ، ظروفتان آنطور که می خواهید تمیز نمی شود ، باید بدانید که با تغییر نحوه ی چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی تان نتیجه ی بهتری می گیرید. در این مقاله به شما بهترین نحوه چیدن ظروفتان در ماشین ظرفشویی را می گوییم. درست است که شست و شوی ضعیف می تواند به خاطر مشکلاتی از خود ماشین ظرفشویی نیز باشد، ولی گاهی درست نچیدن ظروف هم می تواند علت کثیف بودن ظروف باشد. برای اینکه ظرف هایتان خیلی تمیز بشود نکات زیر را رعایت کنید:

ماشین ظرفشویی

نکات مهم در چیدن ظروف برای شستشوی بهتر توسط ماشین ظرفشویی

  • ظروف را از سمت کثیفشان در قسمت وسط ماشین بچینید.
  • بین هر ظرف با ظرف دیگر فاصله باشد تا آب بتواند بین سطح هر ظرف به خوبی اسپری بشود.
  • ظروف بزرگتر را عقب تر بچینید تا مشکلی برای حل شدن مایع شست و شو ایجاد نکند.
  • ظروف دسته سیلوری به سمت پایین چیده بشود، به جز چاقو که به خاطر ایمنی بیشتر دسته ی آن باید بالا باشد.
  • ظروف شیشه ای را در قسمت بالای ماشین ظرفشویی بچینید.
  • ظروف دراز را در سبد بالایی بگذارید و آن ها را اگر ممکن است روی لبه قرار بدهید.
  • بیش از اندازه ماشین ظرفشوییتان را پر نکنید، دو بار ماشین بزنید به جای اینکه  آنقدر ظرف بگذارید که فضا برای رد شدن آب نباشد

نکته  اینجاست  که آب باید به خوبی به سطح هر ظرفی اسپری بشود. وقتی  کلی  ظرف داخل ماشین بگذارید، یا خیلی ظرف  ها را به هم بچسبانید، آب به  خوبی به  ظرف ها اسپری نمی شود و مانع تمیز شدن ظروف می شود.

ماشین ظرفشویی

یکی دیگر از عواملی که روی تمیز شدن ظرف هایتان تاثیر دارد ، دمای شست و شو است.

آب گرم برای شست  و شو ی ظرف ها مهم است. برخی از ماشین های ظرفشویی اول آب را گرم می کنند ، در حالیکه برخی دیگر از آب گرم شیر آب خانه استفاده می کنند، در این موارد چند ثانیه اول اصلا آب گرم نیست. اگر ماشین ظرفشویی شما آب را خودش از قبل گرم نمی کند ، باید ابتدا شیر آب ظرفشویی سینکتان را باز کنید  و بعد ماشین ظرفشویی را روشن نمایید  تا آب  آن  حسابی گرم باشد.به اینشکل آب وارد شده به ماشین ظرفشویی به اندازه کافی گرم است که ظرف ها تمیز شود.

مواد شوینده ای هم که استفاده می کنید در تمیز شدن ظرف ها بسیار تاثیر دارد. برخی از مواد شوینده به خوبی حل نمی شود ، مخصوصا اگر آب به خوبی گرم نباشد. برخی از ژل ها و قرص ها به خوبی حل نمی شود و به همین خاطر خوب عمل نمی کند. اگر شما در حین شست و شو در ماشین ظرفشویی را باز کردید و دیدید که قرص به خوبی حل نشدهازیک برند دیگر مواد شوینده استفاده نمایید.

در آخر، بیشتر ماشین ظرفشویی ها فیلتر دارند تا اجزا و مواد باقیمانده روی ظرف را بگیرند . مرتبا این فیلترها راباز کنید و بشورید تا آببتواند از آن رد بشود و خوب آبکشی انجام بشود. اگر فیلتر تا حدودی مسدود شده، خرده غذاها گیر کرده و باعث می شود آب کثیف  بشود و در نتیجه ماشین ظرفشویی نتواند به خوبی ظرف ها را بشورد.

چکیده

موارد ی که باعث می شود یک شست و شوی تمیز داشته باشیم:

نحوه ی چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

دمای آب شست و شو

نوع ماده شوینده ی مصرفی

فیلتر ماشین ظرفشویی

شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات انواع برند ماشین ظرفشویی از جمله تعمیرات ماشین ظرفشویی آاگ و البته تعمیرات ماشین لباسشویی آاگ خود با تعمیرگاه آاگ تک سرویس بعنوان نمایندگی تعمیرات آاگ تماس حاصل فرمایید.

منبع: http://www.acmehowto.com/howto/appliance/dishwasher/load-dishwasher.php

Rate this post